Jak wypromować stronę internetową? Takie pytanie zadaje wielu przedsiębiorców. Okazuje się, że sposobów, aby to osiągnąć, jest kilka. Niektóre potrafią przynosić natychmiastowe efekty, inne dostarczają je w dłuższej perspektywie czasu. Pora więc odpowiedzieć na pytanie zadane na początku i poznać sposoby na promocję strony internetowej!
Strona internetowa – wizytówka biznesu oraz miejsce sprzedaży
Witryna internetowa jest doskonałym miejscem, za pomocą którego można budować wizerunek oraz sprzedawać produkty lub usługi. Współczesne strony są bardzo zaawansowane i umożliwiają wiele interakcji w relacji przedsiębiorca – klient. Można za ich pośrednictwem kontaktować się z odbiorcami, którzy aktualnie oglądają dany produkt, zachęcać do zakupu innych przedmiotów z oferty, a także na tej podstawie targetować reklamy. Strona internetowa jest więc narzędziem, które napędza współczesny biznes. Jak więc ją wypromować?
Sposoby na promocję strony internetowej
Strona internetowa, która jest dostępna w sieci, nie osiągnie żadnego celu, jeśli się jej w tym nie pomoże. Internet jest tak bardzo rozwiniętym medium, że sposobów na promocję witryny jest bardzo dużo. Niektóre z nich są mniej skuteczne, inne bardziej. Dlatego w tym artykule skupiamy się tylko na tych, które mogą dostarczyć efektów i tym samym umożliwić realizację celów biznesowych oraz marketingowych.
Profile i wpisy w mediach społecznościowych
Media społecznościowe opanowały internet. Dziś rzadko kto z nich nie korzysta. Dlatego to jedno z pierwszych miejsc, gdzie można promować stronę internetową. Podstawą są profile na Facebook’u, Instagramie, ale także na LinkedInie, Twitterze. Przedsiębiorcy, którzy chcą, aby na stronie generowany był duży ruch, muszą tworzyć angażujący content kierujący na witrynę. W ten sposób odbiorcy mogą dowiedzieć się o ofercie, jak i samej firmie. Ciekawe treści budują zaufanie oraz chęć poznawania kolejnych, które przekazują cenną wiedzę oraz sposoby na rozwiązanie problemów.
Reklamy w mediach społecznościowych
Oprócz prowadzenia profili w mediach społecznościowych można skorzystać z płatnej formy promocji. Reklamy na takich portalach charakteryzują się możliwością sprecyzowania grupy docelowej, a także mnogością dostępnych kreacji. Panele analityczne pozwalają na ciągłe śledzenie skuteczności, a także ewentualne modyfikowanie ustawień, przez co zwiększają się zasięgi dotarcia z promocją do właściwych odbiorców. Przykładem takiego rozwiązania jest reklama Facebook Ads, czyli usługa umożliwiająca reklamowanie na Facebooku, Instagramie oraz Messengerze.
Pozycjonowanie strony internetowej
Promocja strony internetowej realizowana może być również za pośrednictwem pozycjonowania. Forma ta nie przynosi natychmiastowych efektów, jak reklamy, ale jest za to najciekawsza w perspektywie długotrwałej skuteczności. Pozycjonowanie strony internetowej skupia się na zdobywaniu wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są one prezentowane po wprowadzeniu odpowiednich słów kluczowych skojarzonych z działalnością oraz ofertą przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie realizowane przez doświadczony zespół, jak Agencja Interaktywna Manley (link: https://manley.pl/ ), pozwala na zwiększenie widoczności w sieci, ruchu oraz zbudowanie zaufania do witryny oraz samej firmy.
Reklamy w wyszukiwarce
Wyniki wyszukiwania podzielone są na 2 części: płatne i bezpłatne pozycje. Dlatego wspólnie z pozycjonowaniem można skorzystać z reklamowania witryny za pomocą Google Ads. Działa ona podobnie, jak wspomniany Facebook Ads, ale funkcjonuje w wyszukiwarce oraz portalach partnerskich. Reklama Google Ads charakteryzuje się dużą skutecznością, a także atrakcyjną formą rozliczenia. Za reklamę płaci się najczęściej (w zależności od wybranej kreacji oraz miejsca jej publikacji) dopiero wtedy, gdy jest jej efekt w postaci kliknięcia. Korzystanie z takiej formy promocji strony internetowej warto również powierzyć profesjonalistom, ponieważ łatwo jest przepalić budżet na działania, które nie przynoszą żadnego efektu.
Podsumowanie
Strona internetowa jest dziś kołem napędowym biznesu. Żeby ją wypromować, warto skorzystać z pozycjonowania, prowadzenia profili w mediach społecznościowych, a także reklam, np. Facebook Ads oraz Google Ads. Dzięki takiemu działaniu można zwiększyć ruch na stronie, co przełoży się na wzrost sprzedaży oraz budowanie wizerunku.