Fotografia produktowa to niezwykle skuteczny sposób marketingu dla sklepu internetowego ale nie tylko. Zdjęcia produktowe znajdują obecnie zastosowanie w bardzo wielu miejscach, nie tylko w internecie. Packshoty służą do prezentacji oferty sklepu internetowego, skutecznie przedstawiają produkty na portalach aukcyjnych. Osoby tworzące ulotki, katalogi czy banery oraz reklamy internetowe również wykorzystają zdjęcia produktów. W tym wpisie, z pomocą Fotographia wyjaśnimy, co odróżnia profesjonalne fotografie produktów na tle innych zdjęć packshotowych, a także co i w jaki sposób możemy z ich pomocą zaprezentować.
Fotografia produktowa sprawdzi się w niemal każdej branży
Dla każdego fizycznego przedmiotu można stworzyć atrakcyjne i profesjonalne zdjęcia produktowe. Jest to równie ważne dla rzeczy, które z pozoru wydają się mało fotogeniczne. Dobrej jakości fotografia produktowa na przykład wiertła potrafi zdziałać bardzo wiele w pozytywnym odbiorze takiej oferty. Przedmioty skomplikowane, posiadające wiele funkcji i parametrów zaprezentują się w pełnej okazałości na przemyślanych packshotach. Profesjonalny fotograf produktowy ma umiejętności i doświadczenie, niezbędne. aby każdy przedmiot pokazać w sposób wyczerpujący temat, jednak bez tworzenia dziesiątek podobnych do siebie fotografii produktów. Stosowanie jednego zdjęcia packshot jest tak samo niepolecane jak umieszczanie dziesiątek podobnych do siebie ujęć. Ważne jest aby każde zdjęcie produktowe wnosiło coś nowego.
Jakie są rodzaje zdjęć produktowych?
Fotografia produktowa na białym tle – packshot
To zdecydowanie najpopularniejsze zdjęcia produktów, z jakimi spotykamy się na co dzień w przeróżnych miejscach. Packshoty charakteryzuje jednolite, najczęściej białe tło. Głównym tematem zdjęcia jest tu oczywiście prezentowany produkt. Są one bardzo lubiane przez sklepy internetowe, portale aukcyjne czy marketplace. Co stoi za ich sukcesem? Zdjęcia packshot to przede wszystkim prostota. Są czytelne i szybko przekazują niezbędne informacje. Wystarczy rzut oka aby z takiej fotografii produktu odczytać kolor, materiał czy podstawowe cechy każdego przedmiotu.
Czy packshoty może wykonać każdy?
Skoro zdjęcia packshot są tak proste, wydawać by się mogło, że równie banalne będzie ich wykonanie. I tak, ze zrobieniem packshotu powinien poradzić sobie praktycznie każdy kto trzymał w ręku aparat fotograficzny. Pamiętajmy jednak, że aby fotografia packshot była skuteczna, musi spełniać kilka ważnych kryteriów. Przede wszystkim bardzo ważne jest aby tło nie odciągało uwagi oglądającego. Nie ma tu więc mowy na rozpraszające cienie czy zabrudzenia widoczne w tle. Kolejnym czynnikiem odróżniającym profesjonalne packshoty od przypadkowych zdjęć produktów jest atrakcyjna prezentacja. Przedmiot zwraca uwagę, jednak jest wciąż pokazany zgodnie z rzeczywistością. Chodzi tu przede wszystkim o wierne oddanie kolorów na zdjęciu produktu. Nie ma tu miejsca na przekłamania czy celowe manipulowanie kolorami. Ważne jest również oświetlenie. To właśnie z jego pomocą profesjonalne zdjęcia packshot mogą ukazać wiarygodnie materiał, z jakiego wykonany jest przedmiot. Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów na przykład metalowych czy szklanych. Dlatego tak ważne jest, aby packshoty wykonywał doświadczony fotograf produktowy. Tylko wtedy mamy gwarancję tego, że przedmiot zostanie zaprezentowany najlepiej jak to możliwe.
Fotografia produktowa odzieży otwiera nowe możliwości
Odzież to oddzielna grupa produktów, ze względu na kilka charakterystycznych sposobów prezentacji na zdjęciach produktowych.
Zdjęcia typu duch odzieży
To bardzo atrakcyjny sposób prezentacji odzież na zdjęciach. Fotografie tego typu wykonuje się w technice niewidzialnego manekina. Na czym ona polega? Ubranie jest ułożone dokładnie w takim sam sposób jak na sylwetce człowieka. Z tą jednak różnicą, że na zdjęciu produktu nie widzimy manekina ani żywego modela. To bardzo atrakcyjna forma zdjęcia packshotowego odzieży. Świetnie sprawdza się zarówno w e-sklepie jak i w katalogu. Zdjęcia typu duch odzieży mogą być głównymi fotografiami produktowymi jak też uzupełnieniem w karcie produktu.
Flatshoty
To również sposób fotografii produktów zarezerwowany dla odzieży. Na czym polega? Chodzi tu po prostu o sfotografowanie odzież rozłożonej płasko na przykład na stole. To ciekawy sposób na prezentację na przykład ubranek dziecięcych.
Jak widzimy, fotografia produktowa to narzędzie dające naprawdę spore możliwości we współczesnym marketingu. Świetnie sprawdzi się zarówno w sprzedaży jak i prezentacji każdego przedmiotu. Zdjęcia produktów mogą pełnić rolę informacyjną, zachęcać do zakupu a także uzupełniać już stworzoną ofertę.
Artykuł sponsorowany