Augustów
Ponad 200 tysięcy złotych stracił mieszkaniec powiatu augustowskiego, który padł ofiarą oszustów. Do 55-latka zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Poinformował go, że ktoś usiłował przelać pieniądze na nieznane konto. Jednak on nie jest upoważniony do dokonania blokady konta i za chwilę zadzwoni inny pracownik, który posiada takie uprawnienia. Mężczyzna odebrał kolejny telefon od oszustów. Aby chronić oszczędności, oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na „bezpieczne konto”. Obawiając się o stratę pieniędzy, 55-latek podał oszustowi kody autoryzacyjne. W pewnym momencie połączenie zostało zerwane. Wtedy mężczyzna oddzwonił na numer infolinii. Tym razem rozmawiał z prawdziwym konsultantem bankowym. Po sprawdzeniu w systemach okazało się, że 55-latek stracił ponad 200 tysięcy złotych.