Suwałki
Kolejna próba odświeżenia Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki. Chodzi o zestaw grafik, które staną się wizytówką miasta i będą bezpośrednio kojarzone z Suwałkami. To logo, kolorystyka, materiały promocyjne, wygląd ulotek oraz oficjalnych dokumentów.
To już kolejna próba stworzenia nowoczesnej i spójnej koncepcji wizualnej identyfikacji miasta. Pierwsza miała miejsce na początku roku. Jednak po krytyce mieszkańców ratusz się z tamtej wycofał.
Obecnie to mieszkańcy mają wypowiedzieć się w jakim stylu będzie promowało się miasto. We współpracy ze specjalistami urząd przygotował cztery propozycje systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta. Teraz urzędnicy pytają mieszkańców, która im się najbardziej podoba, i która najbardziej pasuje do Suwałk.
Jak zapewniają władze miasta, zmiana Systemu Identyfikacji nie oznacza zmiany, albo likwidacji miejskiej maskotki „Misia Uśmicha”.
– Miś zostaje – mówi Kamil Sznel – naczelnik wydziału Promocji z Urzędu Miejskiego w Suwałkach.
Koszt opracowania propozycji nowej graficznej promocji Suwałk to 60 tysięcy złotych.
Konsultacje społeczne potrwają do 23 września. Głosowanie odbywa się na stronach miejskich.
Poniżej przedstawiamy propozycje wraz z opisem
Propozycja nr 1
To aktualnie obowiązujący system, który w tej opcji otrzymał nowe funkcjonalności. Dotychczas logotyp mógł być używany tylko na białym tle, co bardzo ograniczało jego praktyczne wykorzystanie. Tu widzimy przykłady rozwiązań, które dają możliwość wykorzystywania tej propozycji na wielu różnych kolorach. Rozwiązanie dopuszcza również zmianę koloru fontu, w zależności od koloru tła na jakim występuje. Kolejna zmiana to możliwość używania oddzielnie składowych znaku. Zarówno sygnet jak również słowa „Pogodne” oraz „Suwałki” mogą funkcjonować osobno, co do tej pory nie było możliwe. Dzięki temu możliwym będzie lepsze dopasowanie odpowiedniej części znaku do tematyki materiału, na którym będzie on występować.
Propozycja nr 2
Typografia w samym znaku, jak i komunikatach dodatkowych jest wyrazista i mocna, a jednocześnie na tyle pogodna, że wzbudza pozytywne emocje. Znak można stosować z dopiskiem „pogodne”, ale swoją miejską funkcję spełnia również bez niego. Konstrukcja layoutów ma różne rozwiązania i oblicza – z jednej strony ukazuje „miękką” i bardziej twórczą prezentację komunikatów, dokładając kreatywne elementy, z drugiej pozwala na proste i narzędziowe stosowanie komunikacji.
Propozycja nr 3
W kolorystyce zaproponowana jest bogata, energetyczna paleta, która może być łączona w różnych konfiguracjach. W zestawieniu z wieloma opcjami konstruowania layoutów stanowi długofalowy potencjał do wykorzystania. Kolory wydobywają z Suwałk to, co w nich najlepsze – kolorowane są obszary, elementy i fragmenty, na które chce się zwrócić szczególną uwagę. Określenie „Pogodne” stanowi ważny element systemu, ale jest możliwe również stosowanie znaku bez dopisku.
Propozycja nr 4
Logotyp skrojony jak Suwałki – ciepło, miękko i różnorodnie. Dodatkowy znacznik – „pogodne”, ale też każdy inny, w zależności od potrzeby – stanowi uzupełnienie, dopowiedzenie pojawiające się nad typografią, może być stosowany zamiennie, komunikując charakter miasta. Bogactwo barw daje możliwość ciekawego i niebanalnego łączenia, co daje nieograniczone możliwości w projektowaniu. W komunikacji pojawiają się dodatkowe rysunki i ikony, które wprowadzają identyfikację w obszar pogodnej kreacji.