Z dużym zainteresowaniem spotkała się ankieta poświęcona reklamom w Augustowie. Jak informowaliśmy, magistrat pracuje nad uchwałą krajobrazową. Chodzi o to, aby uporządkować kwestie bilbordów, tablic reklamowych i pstrokatych afiszy, które pokrywają elewacje budynków w Augustowie. W tym celu samorząd prowadzi konsultacje. W miejskiej ankiecie wzięło udział blisko 1000 mieszkańców. Większość skarżyła się na pstrokatość afiszy oraz ich niską jakość wykonania. Narzekali też, że bannery są zbyt duże i zasłaniają budynki oraz przyrodę. W ankiecie 9 % badanych określiło, że reklamy są zdecydowanie potrzebne, 47,5 % respondentów uważa, że jest ich w Augustowie „zdecydowanie za dużo”, a kolejne 24 % że „raczej za dużo”. 77 % ankietowanych odpowiedziało, że reklamy negatywnie wpływają na wygląd miasta. Większość ankietowanych stwierdziła, że w dobie internetu reklamy w mieście są zbędne. Blisko 52 % osób przyznało, że informacji szuka w telefonie komórkowym. Ponad 42 % uważa, że nie pomagają one im też podejmować decyzji zakupowych. 4 % uznało je za zdecydowanie niezbędne.
Zdecydowana większość ankietowanych mieszkańców poparła uporządkowanie przestrzeni miejskiej.