Ełk-Giżycko-Korsze
Pociągi na trasie Giżycko–Korsze pojadą jednak później. Pierwotny termin powrotu składów na zmodernizowaną linię kolejową nr 38 był ustalony na 14 grudnia wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy.
Niestety, jak informuje Radio 5 Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. konieczne są dodatkowe prace.
Podczas inspekcji torów na odcinku Kętrzyn – Tołkiny stwierdzono spękania gruntu na nasypie.
Fragment ten objęto stałym monitoringiem i zlecono wykonanie dodatkowych badań geologicznych. Jednak na początku tygodnia doszło do osunięcia skarpy na 35-metrowym odcinku, co spowodowało uszkodzenie toru.
Jak dodaje Przemysław Zieliński, wykonawca inwestycji niezwłocznie przystąpił do naprawy toru. Żeby ustabilizować nasyp konieczna będzie wymiana gruntu pod nim. To około 20 tysięcy ton ziemi – szacuje wykonawca prac.
Prace przy rekonstrukcji toru prowadzone są 24 godziny na dobę i potrwają około miesiąca. Po zakończeniu robót i odbiorach technicznych możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na odcinku Kętrzyn–Tołkiny. Równolegle na sąsiednich odcinkach trwają badania, które mają potwierdzić odpowiednie właściwości gruntu, w przypadku zidentyfikowania konieczności dodatkowych prac, zostaną one niezwłocznie wdrożone – czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.













