Suwałki
12 tysięcy złotych straciła suwalczanka oszukana metodą „na zdalny pulpit”.
63-latka chciała zainwestować pieniądze. Znalazła w internecie ofertę i zalogowała się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nią konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową suwalczanka zainstalowała na telefonie podaną aplikację, jak się później okazało, do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie 63-latka, postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, zalogowała się do swojego konta bankowego. W ten sposób kobieta dała przestępcom pełny dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane, wypłacili z jej konta 12 tysięcy złotych.
Co robić, by nie paść ofiarą oszusta?
- przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy – tak najczęściej działają oszuści;
- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
- pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.