Twoja strona internetowa jest niewidoczna w wyszukiwarce? Przyda Ci się więc profesjonalne pozycjonowanie! W tym może pomóc tylko dobra agencja SEO. Jak wybrać firmę, która zagwarantuje Ci skuteczne podniesienie pozycji witryny? Dowiesz się tego z poniższego artykułu. Przeczytaj go już teraz!
Ważne jest podejście do pozycjonowania… i klienta
To, na co najpierw powinna zwrócić uwagę każda osoba poszukująca specjalistów od optymalizacji stron, to ich podejście do klienta, a zarazem – do wykonywanych zadań. Ważne jest nie tylko to, ile kosztuje pozycjonowanie, ale i pewność, że nie będziesz dla takiej firmy „kolejnym” sklepem, blogiem czy inną witryną do przepracowania. Już w trakcie pierwszej rozmowy powinny więc paść pytania dotyczące m.in.:
- tego, co Cię wyróżnia na tle konkurencji,
- celów i strategii, jakie wyznaczyłeś swojej działalności,
- założeń biznesowych,
- grupy docelowej,
- konkurentów, z którymi rywalizujesz o klientów.
Na tej podstawie agencja SEO podejmuje działania mające na celu przede wszystkim dotarcie do głównego targetu. I to nie tylko po to, by klienci zajrzeli na konkretny serwis, ale także aby dokonali na nim pożądanej konwersji.
Sprawdź opinie o firmie
Istotną kwestią, jaką powinno się wziąć pod uwagę, wybierając partnera, są opinie innych klientów. Każda firma tego typu prezentuje na swojej witrynie portfolio, gdzie można zobaczyć, jakie strony są lub były pod opieką jej specjalistów. Warto też skontaktować się z konkretnymi przedsiębiorstwami, by dowiedzieć się więcej o tym, jak wyglądała współpraca.
Co istotne – najlepiej zwracać uwagę na opinie firm o podobnym profilu, tj. działających w tej samej lub pokrewnych branżach. Dzięki temu wiesz, że dany partner ma doświadczenie, które pomoże Ci odnieść sukces. Idealna sytuacja to ta, gdy już znasz kogoś, kto korzystał z usług wykwalifikowanych pozycjonerów. Wtedy możesz poznać ocenę z pierwszej ręki. Warto przy tym pamiętać, by zapytać zarówno o cennik pozycjonowania (trzeba wiedzieć, ile to kosztuje), jak i o to, czy usługi były skuteczne. To w końcu najważniejsze, prawda?
Na to zwróć uwagę przy zapoznawaniu się z ofertą
Gdy już skontaktowałeś się z przedstawicielem wybranej firmy i otrzymałeś ofertę – powinieneś sprawdzić kilka jej elementów: przede wszystkim zakres usług, czy pozycjonerzy wykonają niezbędne audyty techniczne, jakie działania podejmą w celu optymalizacji Twojej strony, a także jaką proponują strategię. To istotne nie tylko ze względu na konkurencję, ale i zmieniające się środowisko, w jakim funkcjonują strony. Co więcej – specjaliści powinni Ci również wytłumaczyć poszczególne pojęcia i mechanizmy. Konkretna, zrozumiała informacja ze strony partnera ma ogromne znaczenie dla oceny, czy współpraca przebiega zgodnie z planem!
Agencja interaktywna dopasowana do Twoich potrzeb
Powyższe wskazówki to podstawa. Dzięki nim łatwiej będzie Ci zdecydować, która agencja SEO proponuje usługi, jakich potrzebujesz. Warto więc sprawdzić nie tylko, ile kosztują takie prace, ale przede wszystkim – czy firma będzie w stanie zapewnić realizację celów. Wiedząc, na co zwracać uwagę, wybierzesz idealnego partnera dla siebie!
Artykuł sponsorowany