Realizacja zamówień to jeden z najbardziej wymagających i czasochłonnych obszarów działalności ecommerce. Jak sprostać temu wyzwaniu, zapewniając szybką i sprawną obsługę klienta przy jednoczesnej minimalizacji kosztów własnych? Rozwiązaniem jest fulfillment.
Czym jest fulfillment?
Fulfillment to usługa umożliwiająca przeniesienie czynności związanych z obsługą zamówień i dostarczaniem ich do klienta na zewnętrznego operatora. Fulfillment obejmuje przyjmowanie i przechowywanie towarów, przetwarzanie i kompletację zamówień, pakowanie i wreszcie – organizację transportu gotowych przesyłek do klienta.
Fulfillment – dla kogo?
Fulfillment to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają firmy zajmujące się handlem, które nie mają fizycznej lokalizacji lub własnego magazynu. Usługa ta sprawdza się znakomicie zarówno w przypadku sklepów internetowych i hurtowni, jak i drobnych producentów. Rozważ powierzenie fulfillmentu zewnętrznemu operatorowi, jeśli:
- chcesz zaoferować swoim klientom maksymalnie szybką dostawę,
- przetwarzasz ponad 100 zamówień miesięcznie,
- planujesz otworzyć się na rynki zagraniczne.
Fulfillment – zalety dla sklepów internetowych
Prowadzenie własnego biznesu to także umiejętność delegowania zadań. Sprawdź, jakie korzyści niesie ze sobą zlecenie fulfillmentu zewnętrznej firmie.
1. Korzystasz z wiedzy i doświadczenia profesjonalistów
Działając w branży ecommerce, nie musisz być specjalistą od wszystkiego. Zlecając magazynowanie, pakowanie i wysyłkę zamówień doświadczonemu operatorowi zewnętrznemu, możesz poświęcić czas innym aspektom swojej działalności, na przykład planowaniu dalszych kierunków jej rozwoju.
2. Zyskujesz dostęp do dobrze zorganizowanej przestrzeni magazynowej
Wielu początkujących przedsiębiorców z obszaru ecommerce szuka oszczędności, przechowując swoje towary w garażach. Szybko jednak okazuje się, że warunki panujące w takich prowizorycznych przestrzeniach nie sprzyjają płynnej realizacji napływających zamówień. Operatorzy fulfillmentu dysponują ogromną powierzchnią oraz wyposażeniem, które umożliwia szybką i płynną obsługę klienta.
3. Masz szansę zwiększyć zasięg swojej działalności
Wraz z rozwojem branży ecommerce coraz więcej konsumentów na całym świecie robi zakupy w sklepach internetowych. Dlatego też, rozwijając swój ecommerce, nie bój się myśleć globalnie. Duże sieci centrów obsługi logistycznej sprawnie poruszają się w obszarze handlu międzynarodowego, zapewniając wysoki poziom obsługi zamówień dostarczanych poza granice naszego kraju.
4. Oszczędzasz
Wynajmowanie powierzchni, utrzymywanie pracowników, zakup materiałów do pakowania i samodzielna realizacja wysyłek niosą ze sobą ogromne koszty. Dzieląc przestrzeń i zasoby z innymi sprzedawcami w ramach outsourcing fulfillment możesz je znacząco zredukować.
5. Dbasz o klienta
W obliczu intensywnego rozwoju usług ecommerce, klienci stają się coraz bardziej wymagający. Na rynku działa wielu dostawców. Musisz więc wyróżniać się nie tylko jakością oferowanych produktów, ale także wysokim poziomem obsługi klienta. Renomowane centra obsługi logistycznej oferują szybką realizację zamówień, gwarantowane daty dostawy oraz obsługę reklamacji i zwrotów. To doskonałe rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego, dysponującego towarem na magazynie.
Artykuł sponsorowany