Radio5
SŁUCHAJ
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko

Wybierz język

Radio5
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio5
SŁUCHAJ
Strona Główna Wyróżnienie Sponsorowane BSG

Jak wypromować lokal gastronomiczny?

AA Red. AA
26 marca 2024
w Sponsorowane BSG
0
adobestock 588008455
0
SHARES
0
VIEWS
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Promocja lokalu gastronomicznego to w dzisiejszych czasach duże wyzwanie. Konkurencja w branży jest ogromna, dlatego musimy skrupulatnie planować działania marketingowe. Przemyślana strategia połączona z ciekawymi rozwiązaniami wdrażanymi w restauracji są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. W jaki sposób powinniśmy promować swój lokal gastronomiczny, aby przyciągnąć uwagę gości?

Spis treści:

1. Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?

2. W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?

a. Określ grupę docelową

b. Załóż stronę WWW

c. Zadbaj o media społecznościowe

3. Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?

Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?

Działania marketingowe odgrywają istotną rolę w prowadzeniu biznesu gastronomicznego z wielu ważnych powodów. Przede wszystkim za pomocą skutecznej promocji i reklamie restauracja ma szansę dotrzeć do nowych klientów. Zyskuje również możliwość zbudowania grupy stałych gości, którzy cyklicznie będą korzystać z oferty lokalu. Dzięki marketingowi w gastronomii restaurator może umocnić pozycję lokalu na rynku i wpłynąć na poprawę jego wizerunku.
Takie działania przekładają się na zyski. Im więcej gości przyciągniemy do restauracji, tym większe będą zyski ze sprzedaży dań na miejscu oraz na wynos.

W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?

Sposób komunikacji jest niezwykle ważny dla marketingu w gastronomii. Musi być dopasowany grupy odbiorców (typu klienta) danego lokalu. Powinniśmy również dokładnie przeanalizować działania naszej konkurencji na rynku, a także sprawdzić szanse, zagrożenia, mocne oraz słabe strony naszego lokalu (pomocne jest przeprowadzenie analizy SWOT).
Nie można też pominąć wykonania biznesplanu. Powinien on uwzględniać budżet, cele i rodzaje działań w ramach marketingu.
Do promowania lokalu możemy wykorzystać media społecznościowe, płatne kampanie marketingowe w wyszukiwarce Google lub współpracę ze znanymi i lubianymi osobami.
Działania marketingowe dla lokalu możemy prowadzić samodzielnie lub powierzyć je specjalistom z Restaumatic. Firma oferuje sprawdzone rozwiązania i narzędzia, dzięki którym restauracja ma szansę zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów. W ramach takiej współpracy specjaliści z Restaumatic mogą m.in.:

  • stworzyć skuteczną reklamę lokalu w wyszukiwarce internetowej Google lub na platformach mediów społecznościowych, która przekieruje ruch na stronę www restauracji i zwiększy sprzedaży,
  • przygotować kampanię SMS kierowaną do stałych klientów,
  • zadbać o wizerunek lokalu w social mediach,
  • przygotować indywidualny szablon mailingu do klientów restauracji.

Współpracując z Restaumatic restaurator może również korzystać z profesjonalnych narzędzi marketingowych np. moduł SMS czy Kupony Promocyjne, dzięki którym zachęci gości do skorzystania z oferty lokalu.

Określ grupę docelową

W trakcie ustalania grupy docelowej naszego lokalu  bierzemy pod uwagę m.in.: ich wiek, status społeczny, zarobki, indywidualne potrzeby i preferencje dotyczące dań serwowanych w restauracji.
Jeśli chcemy, aby klientami naszego restauracji były głównie rodziny z dziećmi, to powinniśmy regularnie informować gości o organizowanych wydarzeniach dla dzieci, specjalnym menu czy promocjach, które mogą ich zainteresować.

Załóż stronę WWW

Strona internetowa restauracji stanowi jej wizytówkę. Dzięki niej lokal ma szansę przyciągnąć grono klientów korzystających z Internetu, reklamować swoją ofertę i zbudować wizerunek w sieci. To świetne miejsce dla promowania usług, oferowania promocji i rabatów oraz informowania o wydarzeniach specjalnych czy nowościach w menu.
Dzięki stronie internetowej klienci mogą zamawiać jedzenie online (np. poprzez system zamówień online od Restaumatic). Takie rozwiązanie umożliwia dotarcie do większej liczby konsumentów, co przełoży się na wzrost zamówień i zwiększenie przychodów.

Zadbaj o media społecznościowe

Obecność w mediach społecznościowych pozwala restauracji przyciągnąć uwagę szerokiego grona klientów, korzystających z platform takich jak np. Facebook czy Instagram. Regularne publikowanie treści wpływają na zwiększenie widoczność lokalu w sieci, przyciągają uwagę użytkowników i budują grupę lojalnych klientów.
Lokal może wykorzystać media społecznościowe do promowania swojej oferty czy przekazywania informacji o aktualnych promocjach lub atrakcyjnych zmianach w menu.

Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?

Dobrze zaplanowane działania marketingowe przekładają się na zyski lokalu. Powinniśmy w nich uwzględnić m.in.: określenie grupy docelowej lokalu, reklamę i promocję oraz przemyślany biznesplan. Skuteczna strategia marketingowa może pomóc restauracji pozyskać nowych klientów i osiągnąć sukces na rynku.

 

Artykuł sponsorowany

REKLAMA
Poprzedni

Postulaty wyborcze „Razem dla Suwałk”

Następny

Gdzie są schrony?

Podobne

foto 1
Sponsorowane

Święta to czas dawania. O wolontariacie, który łączy ludzi

19 grudnia 2025
297167
Sponsorowane BSG

Jak wybrać hosting, żeby uniknąć ataków hakerskich? Poradnik dla właścicieli stron

18 grudnia 2025
hemoroidy w ciazy
Sponsorowane

Jak leczyć hemoroidy w ciąży?

18 grudnia 2025
Stabilne i nizsze nawet o 20 ceny energii
Sponsorowane

Rosną koszty energii – lokalne firmy szukają stabilności. Spółdzielnie Energetyczne PESSA mają gotowe rozwiązanie

17 grudnia 2025
nowoczesny prepping modny trend czy odpowiedzialne
Sponsorowane BSG

Nowoczesny prepping – modny trend czy odpowiedzialne podejście do życia?

17 grudnia 2025
adobestock 4738966291
Sponsorowane BSG

Krzyki, Fabryczna czy Psie Pole – ranking dzielnic pod kątem jakości życia we Wrocławiu

16 grudnia 2025
1 2 1
Sponsorowane

Co kupić koleżance na święta? Prezentowy poradnik last minute

15 grudnia 2025
1 2
Sponsorowane BSG

Dlaczego kręgle w Hali Centralnej w Krakowie to zawsze trafiony pomysł?

15 grudnia 2025
Pokaż więcej
Następny
434211523 379687871495931 1900399712651823547 n

Gdzie są schrony?

Please login to join discussion

Czytaj również

34 miliony dla podlaskich firm

Most na ulicy Krzywólka otwarty

Świąteczny jarmark w Suwałkach

Hubert Zawistowski: Szukamy wszelkich możliwych sposobów

Policyjne postępowanie w spawie kradzieży rowerów [FILM]

Święta to czas dawania. O wolontariacie, który łączy ludzi

Tradycyjnie i klimatycznie w Wiżajnach

Akcja gaśnicza, samochód dachował w Przebrodzie

Poranna akcja „Trzeźwość”. Kierowca wydmuchał 3 promile

Radni o budżecie

REKLAMA

RADIO 5 SUWAŁKI

ul. Bulwarowa 5
16-400 Suwałki
tel. (087) 567 80 00
serwis@radio5.com.pl

RADIO 5 EŁK

ul. Małeckich 2
19-300 Ełk
tel. (87) 621 59 00
elk@radio5.com.pl

Agencja Reklamowa Radio 5

Suwałki
ul. Ks J. Zawadzkiego 2 lok. 1.2
16-400 Suwałki
tel. (087) 566 62 10
reklama.suwalki@radio5.com.pl

  • KONKURSY
  • LUDZIE RADIA
  • REKLAMA
  • PATRONAT MEDIALNY
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NADAWCA
  • KONTAKT
© 2025 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Praca Ełk | Ogłoszenie o pracę | The protocol | Targi pracy |
Praca Suwałki | Praca na Gowork.pl | XTB - czy warto? | Kwiaciarnia Laflora.pl

gnews
Translate »
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT

© 2024 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.