Radio5
SŁUCHAJ
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko

Wybierz język

Radio5
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio5
SŁUCHAJ
Strona Główna Wyróżnienie Sponsorowane BSG

Jak wypromować lokal gastronomiczny?

AA Red. AA
26 marca 2024
w Sponsorowane BSG
0
adobestock 588008455
0
SHARES
0
VIEWS
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Promocja lokalu gastronomicznego to w dzisiejszych czasach duże wyzwanie. Konkurencja w branży jest ogromna, dlatego musimy skrupulatnie planować działania marketingowe. Przemyślana strategia połączona z ciekawymi rozwiązaniami wdrażanymi w restauracji są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. W jaki sposób powinniśmy promować swój lokal gastronomiczny, aby przyciągnąć uwagę gości?

Spis treści:

1. Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?

2. W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?

a. Określ grupę docelową

b. Załóż stronę WWW

c. Zadbaj o media społecznościowe

3. Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?

Dlaczego marketing jest potrzebny w gastronomii?

Działania marketingowe odgrywają istotną rolę w prowadzeniu biznesu gastronomicznego z wielu ważnych powodów. Przede wszystkim za pomocą skutecznej promocji i reklamie restauracja ma szansę dotrzeć do nowych klientów. Zyskuje również możliwość zbudowania grupy stałych gości, którzy cyklicznie będą korzystać z oferty lokalu. Dzięki marketingowi w gastronomii restaurator może umocnić pozycję lokalu na rynku i wpłynąć na poprawę jego wizerunku.
Takie działania przekładają się na zyski. Im więcej gości przyciągniemy do restauracji, tym większe będą zyski ze sprzedaży dań na miejscu oraz na wynos.

W jaki sposób prowadzić marketing dla restauracji?

Sposób komunikacji jest niezwykle ważny dla marketingu w gastronomii. Musi być dopasowany grupy odbiorców (typu klienta) danego lokalu. Powinniśmy również dokładnie przeanalizować działania naszej konkurencji na rynku, a także sprawdzić szanse, zagrożenia, mocne oraz słabe strony naszego lokalu (pomocne jest przeprowadzenie analizy SWOT).
Nie można też pominąć wykonania biznesplanu. Powinien on uwzględniać budżet, cele i rodzaje działań w ramach marketingu.
Do promowania lokalu możemy wykorzystać media społecznościowe, płatne kampanie marketingowe w wyszukiwarce Google lub współpracę ze znanymi i lubianymi osobami.
Działania marketingowe dla lokalu możemy prowadzić samodzielnie lub powierzyć je specjalistom z Restaumatic. Firma oferuje sprawdzone rozwiązania i narzędzia, dzięki którym restauracja ma szansę zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów. W ramach takiej współpracy specjaliści z Restaumatic mogą m.in.:

  • stworzyć skuteczną reklamę lokalu w wyszukiwarce internetowej Google lub na platformach mediów społecznościowych, która przekieruje ruch na stronę www restauracji i zwiększy sprzedaży,
  • przygotować kampanię SMS kierowaną do stałych klientów,
  • zadbać o wizerunek lokalu w social mediach,
  • przygotować indywidualny szablon mailingu do klientów restauracji.

Współpracując z Restaumatic restaurator może również korzystać z profesjonalnych narzędzi marketingowych np. moduł SMS czy Kupony Promocyjne, dzięki którym zachęci gości do skorzystania z oferty lokalu.

Określ grupę docelową

W trakcie ustalania grupy docelowej naszego lokalu  bierzemy pod uwagę m.in.: ich wiek, status społeczny, zarobki, indywidualne potrzeby i preferencje dotyczące dań serwowanych w restauracji.
Jeśli chcemy, aby klientami naszego restauracji były głównie rodziny z dziećmi, to powinniśmy regularnie informować gości o organizowanych wydarzeniach dla dzieci, specjalnym menu czy promocjach, które mogą ich zainteresować.

Załóż stronę WWW

Strona internetowa restauracji stanowi jej wizytówkę. Dzięki niej lokal ma szansę przyciągnąć grono klientów korzystających z Internetu, reklamować swoją ofertę i zbudować wizerunek w sieci. To świetne miejsce dla promowania usług, oferowania promocji i rabatów oraz informowania o wydarzeniach specjalnych czy nowościach w menu.
Dzięki stronie internetowej klienci mogą zamawiać jedzenie online (np. poprzez system zamówień online od Restaumatic). Takie rozwiązanie umożliwia dotarcie do większej liczby konsumentów, co przełoży się na wzrost zamówień i zwiększenie przychodów.

Zadbaj o media społecznościowe

Obecność w mediach społecznościowych pozwala restauracji przyciągnąć uwagę szerokiego grona klientów, korzystających z platform takich jak np. Facebook czy Instagram. Regularne publikowanie treści wpływają na zwiększenie widoczność lokalu w sieci, przyciągają uwagę użytkowników i budują grupę lojalnych klientów.
Lokal może wykorzystać media społecznościowe do promowania swojej oferty czy przekazywania informacji o aktualnych promocjach lub atrakcyjnych zmianach w menu.

Marketing w gastronomii – o czym warto wiedzieć?

Dobrze zaplanowane działania marketingowe przekładają się na zyski lokalu. Powinniśmy w nich uwzględnić m.in.: określenie grupy docelowej lokalu, reklamę i promocję oraz przemyślany biznesplan. Skuteczna strategia marketingowa może pomóc restauracji pozyskać nowych klientów i osiągnąć sukces na rynku.

 

Artykuł sponsorowany

REKLAMA
Poprzedni

Postulaty wyborcze „Razem dla Suwałk”

Następny

Gdzie są schrony?

Podobne

Stabilne i nizsze nawet o 20 ceny energii
Sponsorowane

Rosną koszty energii – lokalne firmy szukają stabilności. Spółdzielnie Energetyczne PESSA mają gotowe rozwiązanie

17 grudnia 2025
nowoczesny prepping modny trend czy odpowiedzialne
Sponsorowane BSG

Nowoczesny prepping – modny trend czy odpowiedzialne podejście do życia?

17 grudnia 2025
adobestock 4738966291
Sponsorowane BSG

Krzyki, Fabryczna czy Psie Pole – ranking dzielnic pod kątem jakości życia we Wrocławiu

16 grudnia 2025
1 2 1
Sponsorowane

Co kupić koleżance na święta? Prezentowy poradnik last minute

15 grudnia 2025
1 2
Sponsorowane BSG

Dlaczego kręgle w Hali Centralnej w Krakowie to zawsze trafiony pomysł?

15 grudnia 2025
25
Sponsorowane BSG

Konto w dużym banku czy w fintechu? Co wybrać – konto osobiste tradycyjne czy nowoczesne?

12 grudnia 2025
12
Sponsorowane BSG

Weterynarz ortopeda – kiedy Twój zwierzak potrzebuje pomocy specjalisty od ruchu

11 grudnia 2025
Źródło: pexels.com
Sponsorowane

Lampki choinkowe LED z efektem błysku – pomysły na dekoracje stołu, balustrady i ścian

11 grudnia 2025
Pokaż więcej
Następny
434211523 379687871495931 1900399712651823547 n

Gdzie są schrony?

Please login to join discussion

Czytaj również

Złodziej sam przyszedł na komendę

Awantura na drodze zakończyła się aktem oskarżenia

Za kratki za zignorowanie poleceń policjanta

Na święta pojedzie, ale już tylko jako pasażer

Uwierzyła oszustom. Straciła pieniądze

Nowe nieoznakowane radiowozy w podlaskiej policji (zobacz zdjęcia)

Posypały się mandaty dla kierowców pojazdów ciężarowych

Wyjątkowo bezczelny złodziej

Co dalej z poszukiwaniami 60-latka?

Wydatki sięgną ponad pół miliarda złotych

REKLAMA

RADIO 5 SUWAŁKI

ul. Bulwarowa 5
16-400 Suwałki
tel. (087) 567 80 00
serwis@radio5.com.pl

RADIO 5 EŁK

ul. Małeckich 2
19-300 Ełk
tel. (87) 621 59 00
elk@radio5.com.pl

Agencja Reklamowa Radio 5

Suwałki
ul. Ks J. Zawadzkiego 2 lok. 1.2
16-400 Suwałki
tel. (087) 566 62 10
reklama.suwalki@radio5.com.pl

  • KONKURSY
  • LUDZIE RADIA
  • REKLAMA
  • PATRONAT MEDIALNY
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NADAWCA
  • KONTAKT
© 2025 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Praca Ełk | Ogłoszenie o pracę | The protocol | Targi pracy |
Praca Suwałki | Praca na Gowork.pl | XTB - czy warto? | Kwiaciarnia Laflora.pl

gnews
Translate »
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • WIADOMOŚCI
    • INFORMACJE
    • KULTURA
    • MUZYKA
    • SPORT
    • POGODA
  • REGION
    • AUGUSTÓW
    • EŁK
    • GIŻYCKO
    • GOŁDAP
    • GRAJEWO
    • OLECKO
    • SEJNY
    • SUWAŁKI
    • POLSKA I ŚWIAT
  • GOŚCIE
  • SZLAKAMI SUWALSZCZYZNY
  • RADIO5 TV
  • KALENDARIUM
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KATALOG FIRM
    • OGŁOSZENIA
    • KONKURSY
    • LUDZIE RADIA
    • NIEZAPOMNIANI
    • AUDYCJE
    • PATRONAT MEDIALNY
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • KONTAKT

© 2024 Radio5. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta witryna wykorzystuje cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.