Ełk
Troje uczniów z Ełku odniosło sukcesy w konkursie na pracę pisemną organizowanym przez Narodowy Bank Polski.
To konkurs, którego celem jest pogłębienie zainteresowań młodzieży ekonomią. W tegorocznej edycji uczestnicy ze szkół podstawowych musieli napisać prace na temat: Gotówka czy płatności bezgotówkowe – co wybrać w codziennym życiu?, z kolei uczestnicy ze szkół ponadpodstawowych pisali prace na temat: Płatności gotówkowe jako jeden z wymiarów wolności obywatelskiej – dlaczego dostęp do gotówki ma znaczenie?
W gronie laureatów w kategorii szkół podstawowych znalazły się dwie osoby ze Szkoły Podstawowej numer 1 w Ełku.To uczniowie polonistki Emilii Górskiej – Pola Tomkiewicz, której praca zajęła drugie miejsce oraz Kacper Grygo, który zdobył wyróżnienie.
Z kolei w kategorii szkół ponadpodstawowych Julita Zamojska z Zespołu Szkół nr 5 w Ełku, zajęła trzecie miejsce.
To ogromy sukces podkreśla polonistka z „ekonomiaka” Agnieszka Łukaszewicz
Bohaterką opowiadania Julity jest Lena, która w dzięki goglom VR przenosi się do wirtualnego świata i tam podejmuje grę Kod Wolności, a rzeczywiste pieniądze, czyli banknoty i monety dają tytułową wolność.
Była to 23 edycja konkursu na pracę pisemną organizowanego przez Narodowy Bank Polski. W tym roku nadesłano łącznie 377 prac – 95 ze szkół podstawowych i 282 prace ze szkół ponadpodstawowych.













